samozaposljavanje

Samozapošljavanje – što i kako nakon pozitivne ocjene?

Odvažili ste se, skupili dovoljno ludosti za ulazak u svijet poduzetništva te napravili svoj prvi, veliki korak – ostvarili ste sredstva za samozapošljavanje. Što nakon toga – pročitajte u nastavku.

Ovaj tekst pomoći će onima koji otvaraju obrt.

Na potpis ugovora za samozapošljavanje sa HZZ-om ili drugom institucijom (ovisno o natječaju na kojeg ste se prijavili) morate donijeti dokumentaciju kojom dokazujete otvaranje poslovnog subjekta (obrtnica ili upis u obrtni registar), prijavu na mirovinsko i zdravstveno osiguranje, prijavu u registar poreznih obveznika, otvoren poslovni žiroračun u banci, izrada žiga (opcionalno).

samozaposljavanje

Korak samozapošljavanja prvi – odabir imena, djelatnosti i središta

Ime obrta sastoji se od službenog naziva, oznake djelatnosti, oznake vlasnika.

Primjer: JurosIdea, obrt za savjetovanje i usluge, vl. Jurica Šalamon. Tu se kao službeni naziv podrazumijeva “JurosIdea”, oznaka djelatnosti “obrt za savjetovanje i usluge” te oznaka vlasnika “vl. Jurica Šalamon”.

Prilikom korištenja imena obrta možete se koristiti i skraćenim imenom u obliku JurosIdea, vl. Jurica Šalamon, dakle bez navođenja oznake djelatnosti. Oznaka djelatnosti kreira se u dogovoru s referentom prilikom upisa obrta u Obrtni registar, a sukladno djelatnostima koje odabirete za registraciju. Prije registracije potrebno je provjeriti ograničenja, budući da je za neke djelatnosti kod registracije djelatnosti u obrtu potrebna određena stručna sprema, majstorski ispit ili stručno osposobljavanje definirano u Pravilniku o vezanim i povlaštenim obrtima.

Korak samozapošljavanja drugi – upis u Obrtni registar

Prijava za upis u Obrtni registar može se odraditi online, putem sustava e-obrt ili putem sustava START. Za oba sustava potrebno je imati višu razinu sigurnosti prilikom prijave u sustav eGrađani.

Sustav e-obrt služi isključivo za otvaranje obrta i ima mogućnost upisa u obrtni registar. Ostale korake (Porezna, HZMO, banka) odrađujete posebno.

Sustav START služi za otvaranje obrta, ali i tvrtki. Osim samog upisa u obrtni registar, putem ovog sustava možete napraviti prijavu u Registar poreznih obveznika, registrirati se u sustav HZMO i predati zahtjev za otvaranje računa u banci. Za svaki od navedenih sustava postoje upute za korištenje koje se nalaze na linkovima.

Mogućnost predaje zahtjeva za otvaranje računa ima nekoliko banaka (nemaju sve), a potpis ugovora o otvaranju računa i ostaloj suradnji morat ćete odraditi i fizički u banci.

Ako se ipak odlučite sve odraditi fizički, potrebno je otići u Ured za gospodarstvo pri Županiji u kojoj se nalazite, ili u relevantan upravni odjel u gradu Zagrebu, ako se nalazite tamo. Tamo se popunjava OR obrazac; potrebno je imati osobnu iskaznicu. Troškovi osnivanja obrta više se ne naplaćuju.

Korak samozapošljavanja treći – izrada žiga (pečata)

Pečat treba sadržavati naziv obrta i adresu. Za izradu pečata potrebna je kopija Rješenja o upisu obrta u Obrtni registar. Trošak izrade pečata je oko 150,00 kn.

Izrada pečata je opcionalna – nije obavezna. Prilikom potpisa ugovora u banci će vas pitati za žig i ako ste ga izradili, morate ga koristiti za ovjeru bankovnih dokumenata.

Korak samozapošljavanja četvrti – otvaranje poslovnog žiroračuna u banci

S osobnom iskaznicom, Rješenjem o upisu u obrtni registar, Obrtnicom i žigom (ako ste ga izradili), u banci otvarate poslovni žiro račun. U banci se potpisuje Ugovor koji vas čeka temeljem predanog zahtjeva putem sustava START ili se tada dogovarate oko paketa usluga.

Korak samozapošljavanja peti – prijava na HZMO i HZZO

Ako se dokumentacija za otvaranje rješava fizički, potrebno je kupiti Tiskanicu M-11p i Tiskanicu M-1p. Navedene tiskanice ispunjavaju se i predaju u područnom uredu mirovinskog osiguranja.

Prijava na zdravstveno osiguranje odrađuje se automatski.

Korak samozapošljavanja šesti – prijava u registar poreznih obveznika

Prijava u RPO radi se kod Porezne uprave, u područnom uredu ovisno o mjestu prebivališta, odnosno središta obrta. Ovaj korak moguće je u potpunosti odraditi online, ako se koristi sustav START. Rok za prijavu je 8 dana od početka obavljanja djelatnosti. Popunjava se Obrazac RPO.

Nakon što se potrošili koji dan na birokraciju, možete početi rasturati. Sretno u poslovanju!

Upoznaj JurosIdea

Poticaji za samozapošljavanje pomogli su i meni te dali veliki vjetar u leđa. Moj obrt za savjetovanje i usluge bavi se:

  • Izradom poslovnih planova (samozapošljavanje, proširenje poslovanja, za zajmove HAMAG BICRO-a)
  • Izradom EU projekata (za Program ruralnog razvoja, za modernizaciju i razvoj poslovanja)
  • Komercijalnim outsourcingom
  • Poslovnim savjetovanjem i marketingom

Korisne objave vezane uz poslovanje i natječaje možete pratiti na Facebook stranici i putem objava na Internet stranici.

Postavi nam pitanje

Podijeli s prijateljina